Dfind blir Randstad: Verdens største HR-selskap samler merkevaren under ett navn
Fra og med 1. oktober skifter Dfind navn til Randstad. Det innebærer en enda tydeligere posisjon for selskapet som spesialist på ledelse, rekruttering og konsulenttjenester.
Dfind har vært en integrert del av Randstad i mange år, med spisskompetanse innen leder- og spesialistrekruttering. I praksis betyr dette at Randstads norske virksomheter forenes under én merkevare.
– Vi samler oss under ett navn for å gjøre det enklere for kunder og kandidater. Randstad og Dfind er to sterke merkevarer og fagmiljøer som allerede jobber tett sammen. Nå samler vi oss under Randstad, for å gi kundene våre én inngang til den beste kompetansen, sier Marianne Hagen, administrerende direktør i Randstad Norge.
Ledende på lederrekruttering
Dfind har vært i markedet i over 20 år og har flere priser og nominasjoner som «Årets rekrutteringsbyrå».
– Vi skal fortsette å tilby de beste tjenestene innen rekruttering av ledere og spesialister. Vår ambisjon er at endringen skal føre til mer smidighet og færre ledd som i sum vil gi kunder og kandidater flere muligheter, bedre innsikt og enda bedre prosesser, sier Beathe Knudstad Lopez, som i dag er leder for Dfind.
Ledende på lederrekruttering
Hun inngår i ledergruppen i Randstad Norge og fortsetter med ansvar for lederrekruttering i Randstad Professional. Randstadkonsernet består også av fagområdene Randstad Operational, Randstad Entreprise og Randstad Digital. Sistnevnte går i dag under navnet Dfind Consulting, men endrer navn i løpet av Q4.
Jevnlig innsikt på endringer i arbeidsmarkedet
Randstad gjennomfører årlig flere undersøkelser som gir innsikt i hvordan arbeidsgivere og arbeidstakere ser på arbeidsmarkedet, ledelse og drømmearbeidsplasser. Ett av hovedfunnene er betydningen av et sterkt employer brand, der faktorer som godt arbeidsmiljø, tydelig og god ledelse samt konkurransedyktig lønn og goder veier tyngst for de fleste.
– På samme måte som vi rådgir våre kunder på hvordan de kan styrke sitt employer brand, jobber vi også for å tydeliggjøre vårt eget. Vi håper navneendringen bidrar til å tydeliggjøre hvem vi er og hvilken kompetanse vi står for, sier Hagen.
– Vi skal dyrke én kultur, én sterk merkevare og én tydelig stemme. Det tror vi vil komme både kunder og talenter til gode, sier Knudstad-Lopez.